Thursday, September 01, 2011

"Letih... tapi sangat happy". This summarizes recent end of Ramadhan and Hari Raya Aidil Fitri celebrations.



Eh? Apa yang you all dok kerumun tu? (Farid, my eldest, in blue 'Bagan 8' tshirt)





Laaa... Belum azan lagi oi !! Sabaaaaq Firdaus !! (2nd from left, my youngest son)
This photo was taken on the 2nd last day of Ramadhan. Semua berkumpul ramai-ramai at my father-in-law's place in Telok Air Tawar, Kepala Batas untuk berbuka puasa.

Kitorang 'mak-mak' ni masing-masing buat Pot Luck bawa ke rumah father-in-law. Apa-apa jer lauk yang ada kat atas meja tu?



A-A3 - Laksa Terengganu prepared by my sister, Ani ; B - Ikan Tiga Rasa by my youngest sister-in-law Zaidah ; C - Paprik by my sister-in-law Sakina ; D - Dalca Tulang by my maid, Ari ; E - Acar Limau yang I beli kat Pasar Ramadhan to go with the Dalca Tulang ; F & G - Ketupat with Serunding Daging by my mother-in-law ; H - Dimsum by my niece Hamizah ; J - Bihun Singapura by my eldest sis-in-law Faezah ; K - Bread Pudding by my sister-in-law Sakina ; L - Sambal ; M - Nasi


Haaa... pilih apa nak makan ! Tak sempat nak hidang pakai Pyrex Corningware segala... periuk pun dah naik duduk atas meja ! Itu myself punya kerja la tu ! Terkebil-kebil mother-in-law tengok I dengan selamba serve dengan periuk-periuk tu sekali.. hehe.. Relax Mak! Ni lebih authentic! cewah!!



First day of Raya (Tuesday 30th Aug 2011) my sister Ani prepared Mee Udang, hidangan WAJIB yang ditunggu pada Raya setiap tahun by family members and relatives. The morning was very quiet tapi towards lunch, the crowd started to flow in. Maka riuhlah se-isi rumah!

Oh ya..! Remember the mysterious special guest yang my eldest son, Farid, bercadang nak bawa ke rumah tu? Well... to my delight, I not only have one but TWO special guests for Raya.

Siapakah ituuuu?

Farid's girlfriend, Kartina and Yasmin's boyfriend, Faris. Hehehe... Alhamdulillah.

Unfortunately, they came at a time when the house was full with guests and I was too busy to have a chance to sit and chat, apa lagi nak ambik photo. But never mind, we would definitely spend time catching up getting to know each other later-later nanti, insyaAllah.


Sambil itu, saja nak tempek gambar gazebo at DResidence (my soon-to-be home) yang dah siap dihias lampu. 






Hmmm... curtains will only be ready in 3weeks. Sofa belum pegi tengok pun lagi. Itu belum termasuk other 'knick-knacks' .. cadar lah, towels lah, bathroom accessories and ntah apa-apa lagi yang belum boleh nak pikir sekarang ni.

Kenapa belum boleh nak pikir?

Sebaaaaab....



....

....

kitorang nak pegi holiday!! Yesss!! Today !! Flight 3.30pm to Johor Baru.

Esok pagi ... Universal Studios, Singapore ... here we come !!

No comments:

Post a Comment