Thursday, February 18, 2010

Mee Udang / Hokkien Mee

Chinese New Year Holidays.. tak pi mana..
dok rumah..
masak, masak and masak!

A friend of mine, ex-tuition teacher to my 3 children, sms mintak resipi Mee Udang. Hmm.. come to think of it, lama jugak tak buat Mee Udang. (Teringat kat my sister in KL.. huhuhu.. dia la yang terer buat Mee Udang ni).

So after semalaman mengarang resipi and emailed to my friend, I pun buat la Mee Udang.

Ni dia..








Thought of my cousin, Kak Ju, who travels to Penang every morning from Bukit Mertajam to bring my Pak Ngah to Lam Wah Ee Hospital untuk buat dressing kaki due to diabetes. Mee Udang ni pun happened to be my Pak Ngah and Mak Ngah's favourite too, so I invited them over for lunch.

Chef dok kelam kabut serve food sampai lupa ambik photo..
sayang laa..
nampak gaya kena buat mee lagi sekali..
then, this time boleh snap photo buat kenangan

2 comments: